Co muže nejvíc trápí na ženách?

Ve svých blogových článcích často sahám do své minulosti, a tak to bude i dnes. Možná to bude dokonce ten nejosobnější text, který jsem, kdy napsal.
Když jsem začal chodit se Sofií, která má projekt Cyklická žena®, nějakou dobu jsem si klepal na čelo o čem to vlastně je a proč se tím vůbec zabývat. Napadalo mě, že to jsou jen jakési výmysly žen, které se přespříliš pozorují a místo toho, aby se snažily být v pohodě celý měsíc, vymýšlejí si výmluvy, proč zrovna v pohodě nejsou.


Se svými předchozími partnerkami jsem nějaké přílišné výkyvy cyklu nezažil nebo jsem si jich nevšímal. Braly hormonální antikoncepci a zvlášť ke konci našeho vztahu na mě byly protivné celý měsíc. Nebo jsem to tak tenkrát vnímal, protože jsem jim nerozuměl. Navíc se jim dneska už ani nedivím, taky jsem to se sebou tehdy nemohl vydržet.
Nejvíc mě na ženách vždy trápila ta jejich nevyzpytatelnost. Proměny nálad a chování, leckdy ze dne na den. Kdy jeden den je vše v pořádku a druhý den je všechno špatně. Kdy jeden den je moje žena plná energie a druhý den je úplně mrtvá. A soudě dle toho, co slyším od jiných mužů, podobné trápení mají se ženami i další muži.
Když jsem ale začal žít s tou zvláštní cyklickou ženskou :-), která měla cykly v puse od rána do večera, nezbylo mi, než to začít brát trochu vážněji. Nejdřív jsem začal vidět, že fakt existuje něco jako čtyři fáze.
Užíval jsem si hodně tu dynamickou, protože je Sofie hodně akční a není s ní nuda. A taky naše společná práce odsýpá jedna radost.
Pochopitelně jsem si užíval taky fázi ovulační, protože to je přítulná a není s ní nuda. Akorát se na můj vkus trochu moc zakecává na návštěvách a v telefonu:-)
Začal jsem postupně chápat i fázi premenstruační a přestal si brát její výčitky osobně. To mi trvalo asi nejdéle ze všeho. Ale ani v téhle fázi s ní není nuda - je neuvěřitelně tvůrčí a ty její kritické poznámky většinou podstatně posunují to, co spolu právě řešíme, ať už osobně nebo pracovně.
A zamiloval jsem si překvapivě i fázi menstruační, nejvíc kvůli tomu, že se v sexu podobá fázi ovulační a svým způsobem je ještě hlubší. Sofie sice má ty svoje dni, kdy s notebookem nevylézá z postele a vyžaduje, abych uvařil večeři (říká tomu "bed office"), ale když se vyspí a odpočine si, zase se jí energie vrátí a díky jejím vhledům vědmy s ní rozhodně není nuda ani v téhle fázi.
navod-banner-vypadnout-300x300-1427969950.gif
Kdyby mi někdo před časem řekl, že se ze mne stane cyklický muž, který fandí ženské cykličnosti, hlasitě bych se mu vysmál. Můj přístup tehdy byl: "My muži jsme přece drsní, a to i ke svým ženám, ať už ovulují nebo jsou PM. To je jejich věc." Nakonec jsem se ale díky Sofii naučil, že když ji respektuju a respektuju její cyklické proměny, je náš vztah mnohem pohodovější. Navíc jí víc rozumím a víc chápu i další ženy kolem sebe.
Nicméně pravda je, že Sofie se mnou musela mít trpělivost, protože jsem to fakt nechtěl slyšet. Bylo to pro mne nepohodlné, bylo to pro mne o překračování mé komfortní zóny, ale když se ohlídnu zpět, projít touto cestou se mi fakt vyplatilo.
A dneska můžu fungovat i pro ni jako "připomínač" toho, aby víc odpočívala a míň pracovala, když to začíná mít negativní dopady a byla tak víc v pohodě. Už přesně poznám, kdy se přehoupne do premenstruační fáze, protože začne být protivnější a kritická - ale díky tomu, že vím, že je to jenom fáze, že se jí jenom změnilo hormonální nastavení, tak si to prostě neberu osobně. A tím odpadá řada konfliktů, které jsem zažíval ve svých předchozích vztazích.
Jasně jsem si taky ověřil, že pokud svůj cyklus nerespektuje a neodpočívá nebo se snaží plnit nějaké úkoly ve špatné fázi (třeba konzultaci s účetními ve fázi ovulační), tak to není úplně dobře. A proto, že spolu i podnikáme, je pro mne velmi důležité, aby moje business partnerka byla celý měsíc v pohodě a přitom výkonná. A ono to kupodivu jde dohromady, když se ví, jak na to.
A ještě jedna věc se změnila. I já jsem začal otevřeněji mluvit o cykličnosti na veřejnosti. Potkávám mnoho žen, které o své cykličnosti neví nebo ji popírají (a mnoho z nich také bere hormonální antikoncepci, což má dost velký negativní vliv, aniž by se to nějak obecně vědělo). Jiné o tom něco ví, ale snaží se to tajit, aby nevypadaly divně před ostatními - zejména před muži.
Některé ženy se tvářily divně, když jsem na toto téma řekl nějakou poznámku, ale pak to přijaly a začaly o tom se mnou taky otevřeně komunikovat. Viděl jsem na mnoha z nich, jak jim tohle poznání ulevilo: "Je to normální, že jsou dni, kdy se necítím dobře a jsem protivná. A je fajn, že někteří muži to chápou také."
Myslím, že už dávno neplatí, že téma ženské cykličnosti je jen pro ženy.

Komentáře

Top články

Vaše dotazy

Typy ženského orgasmu

Laktobacilóza