Vyjádření gynekologa ke kalíšku

Menstruační kalíšek (Mooncup, LadyCup) vzhledem k použitému materiálu nepodněcuje vznik svědivého výtoku (mycosy). Protože se na čípek děložní jakoby navléká, nezabraňuje odtoku krve z dělohy. Je vhodný pro všechny ženy, které již měly pohlavní styk. Panny mohou používat kalíšek jen v některých případech.
MUDr. Marcela Bittnerová
S menstruačním kalíškem Mooncup jsem se seznámila vlastně náhodou přes přítelkyni, která ho již delší dobu používala. Až do současnosti jsem bez problémů používala tampóny a o kalíšcích jsem nevěděla. Ke kalíšku jsem zprvu přistupovala poněkud rezervovaně, ale ten nápad se mi zdál natolik zajímavý, že jsem se rozhodla ho vyzkoušet. S menstruačním kalíškem Mooncup jsem byla tak spokojená, že jsem se rozhodla ho používat i nadále místo tampónů. Následující řádky obsahují mé osobní úvahy ohledně kalíšku Mooncup.
Pozitiva menstruačního kalíšku Mooncup:
·
dobrá cena (i když se to na začátku nezdá, každá žena si velmi rychle spočítá, že se jí zanedlouho náklady vrátí)
·
ekologičnost a dlouhá životnost (používáte stále jeden kalíšek a ne spousty vložek nebo tampónů a tím šetříte životní prostředí)
·
je to vynikající alternativa k vyzkoušení pro ženy, které nesnáší tampóny (kalíšek se dobře přizpůsobí a není v těle cítit)
·
materiálem je kvalitní silikon a při jeho správném používání a vyprazdňování dle návodu nehrozí pomnožení patologických mikroorganismů (zde je to stejné jako při používání tampónů s tím rozdílem, že při používání kalíšku nebyl popsán syndrom toxického šoku), je intaktní a jeho používání se obejde naprosto bez zápachu
·
větší jistota při používání - díky podtlaku a dobrému přilnutí kalíšku nehrozí, že bude podtékat (narozdíl od tampónů, které po naplnění krví prosakují)
·
jednoduchá údržba, snadné a nenápadné skladování (roztomilé balení do látkového sáčku)
·
je ihned po ruce (nemusíte rychle shánět vložky nebo tampóny a strachovat se, že jste je zapomněly koupit) a je skladný (velmi uvítáte zejména při cestování)
·
bezproblémové používání při nejrůznějších sportech včetně plavání, já jsem ocenila zvláště jeho výbornou využitelnost při delším cestování i v horších hygienických podmínkách Otázky k úvaze ohledně kalíšku Mooncup:
·
nedoporučila bych jeho používání u mladších dívek, které ještě neměly pohlavní styk (i když to samozřejmě technicky vyloučené není)
·
na zvážení je používání kalíšku u žen, kterým nějak výrazně vadí pohled na krev (přeci jen se v kalíšku nějaká nahromadí, zvláště při silnější menstruaci :-))
·
rozhodně nelze používat kalíšek při sexu (každý si jistě důvod domyslí :-)) MUDr. Dana Hrnčiariková

Komentáře

Top články

Vaše dotazy

Typy ženského orgasmu

Laktobacilóza